یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
صنعت و دانشگاه سه شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۰۸:۱۶

به منظور مطالعه همگرایی انرژی در حوزه خزر
ایران و موسسه پترواسکاتلند تفاهمنامه همکاری امضا کردند

باشگاه خبری فراساحل: تفاهمنامه سه جانبه میان بخش خصوصی، دانشگاه تهران و موسسه تحقیقاتی پترواسکاتلند به منظور مطالعه همگرایی انرژی حوزه خزر امضا شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، دانشگاه تهران و بخش خصوصی همسو با نظریه «شبکه انرژی خزر» و استفاده از موقعیت راهبردی ایران در بخش انرژی، به منظور هدف انجام مطالعات جامع تفاهمنامه با شرکت پترواسکاتلند امضا کردند. این تفاهمنامه به امضای سیدحسن ایرانمنش رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی به نمایندگی از دانشگاه تهران، حسین میرمحمد صادقی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی ایران و کریس کوک، مدیر شرکت پترواسکاتلند امضا شد.


عزیزاله رمضانی، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران در دسامبر ٢٠١٤ در عشق آباد برای نخستین بار ضرورت تعریف سازوکارهای نوین همکاری انرژی در منطقه را مطرح کرد و پس از آن موضوع شبکه انرژی خزر برای تبدیل گاز منطقه به برق و صادرات برق از طریق ایران از سوی مدیر شرکت پترواسکاتلند و محقق ارشد دانشگاه UCL مطرح شد. تفاهمنامه امضا شده نیز به منظور مطالعه درباره همگرایی انرژی در حوزه انرژی خزر و بهره بردن از موقعیت ژئوپلتیکی ایران در این زمینه است؛ انتظار امضا کنندگان تفاهمنامه دعوت از کشورهای منطقه خزر برای پیوستن به شبکه انرژی خزر است.



  کد خبر : 1883
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :